Gå ner i vikt:)

Vill du gå ner dom där extra kilorna som sitter på dig och gör att du är missnöjd när du kollar dig i spegeln eller ser dig själv på kort? Vi alla är där. Även om vissa är trådsmala eller mellan så vill nästan alla bli smalare än vad man är. Det hör till de idealet som vi strävar efter. Jag har väldigt många knep på hur man ska gå ner i vikt och tänkte dela med er av de knep som jag kör på nu och som har gjort att jag gått ner 6-7 kilo nu och håller på att rasa i vikt. Det två ultimatum som jag har är att: ät nyttigt och motionera! Det finns INGEN anna utväg. Visst kan man använda sig av lite produkter som hjälper till påvägen men i huvudregel är det alltid nyttig mat och motion som gör att du lyckas att bli av med dina överflödiga kilon på din kropp. Sen en till sanning är att du ska förbruka mer kalorier per dag än vad du tar i dig. En vanlig kvinna ska ha ca: 2000 kalorier per dag och om du vill gå ner i vikt kan du minska de till 800-1500/dag och motionera på det så lär du gå ner i vikt! Här kommer mitt 1:a tips:

Börja dagen nyttigt, gör du det är det lättare att hålla det under dagen & drick alltid 2 glas vatten innan varje måltid, ha gärna med en vattenflaska dagligen i din väska:

MAT SCHEMA:
Frukost: smoothie eller äggröra
Mellanmål innan lunch: frukt + vatten
Lunch: ta en mindre tallrik en vanlig storlek och fyll den med: grönsaker, lite kött & pytte lite ris/potatis.
Mellanmål: frukt + vatten
Middag: lågkalori soppa eller eller äggröra
Kvällsmat: smoothie & vatten

TRÄNINGS SCHEMA:
Träna någon form av idrott som du tycker är kul och som du inte tänker på att det är jobbigt utan att du mest fokuserar på den idrotten. Min idrott är ridning. Det tycker jag bara är kul och vill jobba hårt.

Din idrott 3-4 ggr/veckan
+ daglig motion 30 min /dag.

TILLSKOTTS PRODUKTER:
Du kan använda dig av 2 tillskotts produkter som hjälper till på traven:

Allévo kostfibrer för viktminskning - Dämpar din hunger och gör att du inte orkar äta lite mycket.
Viktkontroll brustabletter:
- Ökar din förbränning per dag

PEPPA DIG:
Välj 1-2 bilder på någon tjej/kille som har perfekt kropp enligt dig, skriv ut den och sätt en bild i plånbok och en bild på ditt kylskåp det kan hjälpa dig att motstå att äta onyttigheter. Ta 2 bilder på dig i underkläder och skriv ut och ha på ett privat ställe som du ser exakt hur du ser ut så du blir peppad att vilja göra en förändring!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0